..InsPiRasi HuMaiRa..

dalam ketegasanmu terselit kelembutan..dalam kesungguhanmu terselit seribu duka penderitaan..jerit perihmu menuju puncak kegemilangan..kau..syaukah istimewa..dipagari sinar nur islami..

salam aidilfitri buat sahabat-sahabat sekalian..

hari ini merupakan hari kedua saya beraya di mesir..bumi junjung ilmu yang mulia.setelah berpakat dengan ahli rumah,kami pun memulakan operasi untuk ‘open house’ sejak semalam lagi.resepi yang kami sediakan termasuklah sate goreng,soto,makaroni bakar dan agar-agar asam limau nipis.semua tetamu yang hadir memberi respon yang positif terhadap masakan kami.open house kami dibuka mulai jam 7.30 pagi sehingga 4 petang.namun masih ade lagi kawan-kawan yang sempat menjengah ke rumah kami pada malamnya.sedari petang lagi,saya telah merasai sesuatu yang tidak kena pada sistem imun saya.saya kerap batuk,selsema dan badan terasa panas.saya rahsiakan hal ini daripada ahli rumah yang lain.pada malamnya,selepas maghrib,saya terus tidur.badan dah terasa penat dan letih.kak mai,senior yang serumah dengan saya memberikan panadol dan menasihatkan saya untuk berehat,walhal tetamu masih lagi ramai di luar.nak tak nak,saya terpaksa juga keluar melayan mereka sekejap walaupun badan penat dan kepala pun pening.kata kawan saya, “ni lah agaknya penangan open house”.saya hanya tersenyum.alhamdulillah..nampaknya semua sudah settle.terima kasih diucapkan kepada kawan-kawan yang sudi bertandang ke ‘casa impian’ kami.saya ingin menghulrkan seribu kemaafan andai makanan yang kami masak tidak memenuhi selera kalian semua.hehe..kepada kawan-kawan yang tidak sempat saya kunjungi rumah mereka,ampun maaf dipinta dari hujung rambut ke hujung kaki..
dan sekarang saya masih demam lagi.doakan semoga saya cepat sembuh.biiznillah..

adik-adik tahun 1 cairo universiti di Malaysian Hall
“selamat hari raya aidilfitri

Single Post Navigation

Leave a Reply

