..InsPiRasi HuMaiRa..

dalam ketegasanmu terselit kelembutan..dalam kesungguhanmu terselit seribu duka penderitaan..jerit perihmu menuju puncak kegemilangan..kau..syaukah istimewa..dipagari sinar nur islami..

Archive for the day “May 23, 2010”

Exhausted!

penat!!

itulah ungkapan yang paling sesuai dengan keadaan saya sekarang.

saya pun tak pasti kenapa saya mudah letih dan cepat penat sejak akhir-akhir ini. adakah kerana suhu dan cuaca yang panas di sini menyebabkan badan saya mudah letih?

saya perasan juga,tiap kali pulang dari kuliah,badan saya jadi letih yang amat,akibatnya tidur la terapi terbaik waktu itu. tapi kadang-kadang saya terlajak tidur sampai asar.dekat 4 jam tidur di kala siang hari!! guess what?bila bangun,saya berasa berganda-ganda penat!! itu la,sebelum ini saya jarang tidur siang,tapi sejak perubahan musim ini,menjadi-jadi pula tidur di waktu siang itu. Allah,saya tak tahu apa yang saya patut lakukan sekarang.

sleep cycle pun dah berubah 360 degree. sekarang ni,saya sudah terbiasa pulak study di awal pagi.jam 11 malam saya akan mula study sampai la ke Subuh. lepas Subuh,saya akan sambung study sampai la jam 7 pagi,then saya akan bersiap-siap untuk ke kuliah pula.

agaknya sebab saya ‘stay up’ kot,badan saya penat dan mengantuk sangat after kuliah tu. that’s why,sampai terbabas tidur 4 jam di siang hari tu!huhu

i think i wanna change my habit~tidur macam orang normal.hehe

any suggestion to overcome my problem??

this is my daily routine till now.seriously,i wanna have a normal routine life!mencari-cari fitrah semulajadi manusia..

9.30pm-10.30pm=sleep(or if mengantuk sangat,i’ll sleep after Maghrib then bangun jam 10pm-almost 3 hours)

11pm-4am=study

4.30am=subuh

5am-7am=study

8am-1 pm= at university

2pm-4 pm =sleep

4.30pm=asar

lepas Asar,makin mengantuk..huhu

*musim panas di sini=siang lebih panjang berbanding malam. siang pula panas,so tak boleh study dengan aman(hehe..banyak alasan pulak dia..)that’s why saya stay up every night.

please..anybody help me to counter my prob ni!!

nota  1 : 1 jun 2010 = Clinical Ophthalmology End-posting exam (Ya Allah!cuaknya)
in this exam,saya kene check dan perform examination on 5 orang pesakit bergantung pada soalan yang diberikan. example:examine left cornea. style exam ni dipanggil ‘spot diagnosis’.then,i’ll ask about slide examination dan last station is oral exam(like viva exam) by 2 doctors..haha..cuaknya!!!

note 2 : This Tuesday,i’ll have ‘shock exam’!!

to all my dear friends,tolong doakan saya dan kawan-kawan ye supaya segala urusan dipermudah olehNya!

Post Navigation